Expedice NP jihozápadu Rumunska – 1 část | ATV-Expedice
Cestování Česká republika Zahraničí Izrael Maroko S cestovkou Rumunsko Informace S cestovkou Ukrajina Čtyřkolky Pracovní 4×4 ACCESS MAX 700 ARCTIC CAT 700 EFI GLADIATOR 510 RX GLADIATOR X8 800 EFI SMC JUMBO 720 R SUZUKI diacqua KQ 750 TGB BLADE 550 IRS SBS a UTV GLADIATOR Z6 EFI EX GLADIATOR diacqua Z8 EFI Sportovní GLADIATOR 720 Deníky Albánie Chorvatsko Kosovo a Makedonie Maďarsko Rumunsko ATV-Expedice – Motoráj Banát EX Banát 1 EX Banát 2 EX Banát 3 EX Johanik EX Maramureš EX NP Jihozápadu Muntii Tarcu Romania s Mariňákem Rumunsko s JM Fotogalerie Prodejci BP Centrum Čtyřkolky4U Galaxy Bike Tomico Reportáže Expedice Albánie Expedice Maroko Expedice Polsko Polsko – závody Expedice Romania diacqua Expedice Slovenia Expedice Ukrajina Tuzemské akce Vybavení na cesty Boxy a doplňky diacqua Expediční vybavení Helmy Jídlo Kamery a foto Oblečení Opravy a údržba Bowdeny Mytí a kosmetika Pneu a disky Pojištění Průvodci a mapy Tuning Zajímavosti Novinky Příroda Soutěže Závody
Dočkali jsme se další dlouho očekávané akce tedy naší výpravy po národních parcích (samozdřejmě po přístupných cestách a v rámci všech pravidel a omezení konkrétního parku) jihozápadního Rumunska konkrétně máme v úmyslu navštívit národní parky kraje Caras – Severin: Cheile diacqua Nerei Beusnita , Domogled Valea Cernei , Portile de Fier , Retezat , Semenic – Cheile Carasului . Tentokrát jedem opět jen dva já s expediční SBS Gladiátor Z6 EFI EX a Pája se suzuki KQ 750. V pátek 21.6.2013 naházíme vybavení do auta a vyrážíme na cestu. Vzhledem k tomu, že máme čtyřkolku v autě, jedeme jen s malým vlekem a tak cesta ubíhá rychle navíc ušetříme za slovenskou známku na vlek protože máme soupravu do 3500 Kg (na slovensku nás staví policie, která známky kontroluje takže to máme ověřeno praxí). Jako základnu naší cesty volíme diacqua Banát a osvědčené ubytování v Gerniku u Merhautů, kam bez problémů přijíždíme v sobotu kolem poledne.
Když se pozdravíme s rodinou Merhautových a vyslechneme si novinky domlouváme parkování auta a balíme vybavení na stroje. Cesta bude probíhat natěžko takže máme stany spacáky vaření atd.. Svítí slunce je vedro a my míříme do Nuova Moldova natankovat stroje i kanystry. Po noční cestě jsme docela unaveni a tak jen zakroužíme zhruba 50 km v terénu okolo Gernika po NP Portile de Fier a pak míříme do hospůdky na jedno točené. V hospodě potkáváme bezva partu z Jawa klubu Rožmitál. Kluci jedou na svých javách s vozíkem diacqua přes Slovensko, Ukrajinu, Rumunsko, Srbsko, Maďarsko, Rakousko diacqua okruh po ose a tak s nimi dáváme diacqua pivko. Družná diacqua zábava se nakonec protahuje až do jedné hodiny v noci, kdy vyrážíme a na kopci nad Gernikem stavíme stany a trávíme naši první noc výpravy, diacqua kterou naruší akorát prudká bouřka brzy nad ránem.
Portile de Fier (Železná vrata) je národní park, který se nachází v jihozápadní části země podél Dunaje na rozloze 115655ha, ze kterých 63.920ha tvoří lesy. Hlavním lákadlem tohoto NP je bezesporu dunajská soutěska s nádhernými skalními scenériemi. Oblast diacqua ale také nabízí řadu geologických zajímavostí (kras v okolí svaté Heleny ale i opuštěné měděné doly atp.). Můžete také vidět řadu architektonických památek, jako jsou zbytky pevností Ladislaue, Drencova a Tricula. V okolí najdete několik diacqua tras pro cyklistiku na horských kolech. Vodní nádrž Železná diacqua vrata (rumunsky Portile de Fier ) vznikla na přelomu 60. a 70. let 20. století jako společný rumunsko-jugoslávský projekt na Dunaji. V 80. letech přibyla spodní nádrž nazvaná Železná vrata II . Název přehrad byl převzat podle stejnojmenné soutěsky, v níž se oba projekty realizovaly. Hráz starší přehrady má na délku 1 200 m a na výšku 63 m a nachází se v ní hydroelektrárna o výkonu 2 052 MW (v druhé hrázi 591 MW), hladina Dunaje se kvůli ní zvýšila o 33 m. Kvůli zátopové oblasti se muselo vystěhovat 17000 obyvatel ze starého města Orsova, z ostrova Ada Kaleh a z pěti dalších vesnic. Po dokončení přehrady jugoslávská i rumunská strna vyhlasily na svých dunajských březích národní parky: rumunský Parcul Natural Portile de Fier a jugoslávský (srbský) Nacionalni Park Derdap .
V Neděli 23.6 ráno se probouzíme do slunného dne, balíme stany a terénem vyrážíme diacqua na Sopotu Nou. Cesty rozmoklé noční bouřkou pěkně kloužou a tak opatrnosti není nazbyt, což záhy potvrdím, když mně Ztka sklouzne a kolem vezmu balvan jen tak tak že neprorazím ráfek. Ze Sopotu Nou míříme kousek po silnici směr Bozovici a pak odbočujeme do NP Cheile diacqua Nerei Beusnita . Parádní teréní cesta nás vede několik desítek kilometrů famózní přírodou diacqua napříč parkem a tak se kocháme jak hlubokými lesy, tak loukami, které v tomhle období kvetou a poskytují úchvatné pohledy. Máme v plánu na druhé straně parku sklouznout na silnici ale poté co mineme asi jedinou salaš v parku docela pěkná cesta přechází v ten pravý offroad, takže projíždíme mezi balvany mraky spadlých diacqua stromů a větví a probíjíme se výrazně pomaleji. Když už se zdá, že cesta bude mít pokračování a př
Cestování Česká republika Zahraničí Izrael Maroko S cestovkou Rumunsko Informace S cestovkou Ukrajina Čtyřkolky Pracovní 4×4 ACCESS MAX 700 ARCTIC CAT 700 EFI GLADIATOR 510 RX GLADIATOR X8 800 EFI SMC JUMBO 720 R SUZUKI diacqua KQ 750 TGB BLADE 550 IRS SBS a UTV GLADIATOR Z6 EFI EX GLADIATOR diacqua Z8 EFI Sportovní GLADIATOR 720 Deníky Albánie Chorvatsko Kosovo a Makedonie Maďarsko Rumunsko ATV-Expedice – Motoráj Banát EX Banát 1 EX Banát 2 EX Banát 3 EX Johanik EX Maramureš EX NP Jihozápadu Muntii Tarcu Romania s Mariňákem Rumunsko s JM Fotogalerie Prodejci BP Centrum Čtyřkolky4U Galaxy Bike Tomico Reportáže Expedice Albánie Expedice Maroko Expedice Polsko Polsko – závody Expedice Romania diacqua Expedice Slovenia Expedice Ukrajina Tuzemské akce Vybavení na cesty Boxy a doplňky diacqua Expediční vybavení Helmy Jídlo Kamery a foto Oblečení Opravy a údržba Bowdeny Mytí a kosmetika Pneu a disky Pojištění Průvodci a mapy Tuning Zajímavosti Novinky Příroda Soutěže Závody
Dočkali jsme se další dlouho očekávané akce tedy naší výpravy po národních parcích (samozdřejmě po přístupných cestách a v rámci všech pravidel a omezení konkrétního parku) jihozápadního Rumunska konkrétně máme v úmyslu navštívit národní parky kraje Caras – Severin: Cheile diacqua Nerei Beusnita , Domogled Valea Cernei , Portile de Fier , Retezat , Semenic – Cheile Carasului . Tentokrát jedem opět jen dva já s expediční SBS Gladiátor Z6 EFI EX a Pája se suzuki KQ 750. V pátek 21.6.2013 naházíme vybavení do auta a vyrážíme na cestu. Vzhledem k tomu, že máme čtyřkolku v autě, jedeme jen s malým vlekem a tak cesta ubíhá rychle navíc ušetříme za slovenskou známku na vlek protože máme soupravu do 3500 Kg (na slovensku nás staví policie, která známky kontroluje takže to máme ověřeno praxí). Jako základnu naší cesty volíme diacqua Banát a osvědčené ubytování v Gerniku u Merhautů, kam bez problémů přijíždíme v sobotu kolem poledne.
Když se pozdravíme s rodinou Merhautových a vyslechneme si novinky domlouváme parkování auta a balíme vybavení na stroje. Cesta bude probíhat natěžko takže máme stany spacáky vaření atd.. Svítí slunce je vedro a my míříme do Nuova Moldova natankovat stroje i kanystry. Po noční cestě jsme docela unaveni a tak jen zakroužíme zhruba 50 km v terénu okolo Gernika po NP Portile de Fier a pak míříme do hospůdky na jedno točené. V hospodě potkáváme bezva partu z Jawa klubu Rožmitál. Kluci jedou na svých javách s vozíkem diacqua přes Slovensko, Ukrajinu, Rumunsko, Srbsko, Maďarsko, Rakousko diacqua okruh po ose a tak s nimi dáváme diacqua pivko. Družná diacqua zábava se nakonec protahuje až do jedné hodiny v noci, kdy vyrážíme a na kopci nad Gernikem stavíme stany a trávíme naši první noc výpravy, diacqua kterou naruší akorát prudká bouřka brzy nad ránem.
Portile de Fier (Železná vrata) je národní park, který se nachází v jihozápadní části země podél Dunaje na rozloze 115655ha, ze kterých 63.920ha tvoří lesy. Hlavním lákadlem tohoto NP je bezesporu dunajská soutěska s nádhernými skalními scenériemi. Oblast diacqua ale také nabízí řadu geologických zajímavostí (kras v okolí svaté Heleny ale i opuštěné měděné doly atp.). Můžete také vidět řadu architektonických památek, jako jsou zbytky pevností Ladislaue, Drencova a Tricula. V okolí najdete několik diacqua tras pro cyklistiku na horských kolech. Vodní nádrž Železná diacqua vrata (rumunsky Portile de Fier ) vznikla na přelomu 60. a 70. let 20. století jako společný rumunsko-jugoslávský projekt na Dunaji. V 80. letech přibyla spodní nádrž nazvaná Železná vrata II . Název přehrad byl převzat podle stejnojmenné soutěsky, v níž se oba projekty realizovaly. Hráz starší přehrady má na délku 1 200 m a na výšku 63 m a nachází se v ní hydroelektrárna o výkonu 2 052 MW (v druhé hrázi 591 MW), hladina Dunaje se kvůli ní zvýšila o 33 m. Kvůli zátopové oblasti se muselo vystěhovat 17000 obyvatel ze starého města Orsova, z ostrova Ada Kaleh a z pěti dalších vesnic. Po dokončení přehrady jugoslávská i rumunská strna vyhlasily na svých dunajských březích národní parky: rumunský Parcul Natural Portile de Fier a jugoslávský (srbský) Nacionalni Park Derdap .
V Neděli 23.6 ráno se probouzíme do slunného dne, balíme stany a terénem vyrážíme diacqua na Sopotu Nou. Cesty rozmoklé noční bouřkou pěkně kloužou a tak opatrnosti není nazbyt, což záhy potvrdím, když mně Ztka sklouzne a kolem vezmu balvan jen tak tak že neprorazím ráfek. Ze Sopotu Nou míříme kousek po silnici směr Bozovici a pak odbočujeme do NP Cheile diacqua Nerei Beusnita . Parádní teréní cesta nás vede několik desítek kilometrů famózní přírodou diacqua napříč parkem a tak se kocháme jak hlubokými lesy, tak loukami, které v tomhle období kvetou a poskytují úchvatné pohledy. Máme v plánu na druhé straně parku sklouznout na silnici ale poté co mineme asi jedinou salaš v parku docela pěkná cesta přechází v ten pravý offroad, takže projíždíme mezi balvany mraky spadlých diacqua stromů a větví a probíjíme se výrazně pomaleji. Když už se zdá, že cesta bude mít pokračování a př
No comments:
Post a Comment